Zgodnie z art. 9 c, w związku z art. 9 b ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j.: Dz. U. z 2021 r., poz. 888, ze zm.) działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2021 r. poz. 162).
Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gmin członkowskich prowadzi Związek Gmin Powiatu Dzierżoniowskiego „ZGPD-7”:
od dnia 18 kwietnia 2013 r. dla gmin: miejskiej Dzierżoniów, Dzierżoniów, Niemcza
na podstawie zmiany statutu Związku Gmin Powiatu Dzierżoniowskiego „ZGPD-7” w Dzierżoniowie (Dz. Urz. Woj. Dol. z dn. 18.04.2013 r. poz. 2662),
od dnia 1 stycznia 2020 r. dla gmin: Bielawa, Pieszyce
na podstawie zmiany statutu Związku Gmin Powiatu Dzierżoniowskiego „ZGPD-7” w Dzierżoniowie (Dz. Urz. Woj. Dol. z dn. 09.09.219 r. poz. 5219),
od dnia 1 stycznia 2021 r. dla gminy: Piława Górna
na podstawie zmiany statutu Związku Gmin Powiatu Dzierżoniowskiego „ZGPD-7” w Dzierżoniowie (Dz. Urz. Woj. Dol. z dn. 22.09.2020 r. poz. 5188),
Przedsiębiorca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości z terenu gmin członkowskich Związku Gmin Powiatu Dzierżoniowskiego „ZGPD-7”: miejskiej Dzierżoniów, Dzierżoniów, Niemcza, Bielawa, Pieszyce i Piława Górna jest zobowiązany do uzyskania wpisu do rejestru. Wpisu do rejestru oraz zmiany wpisu w rejestrze dokonuje się na pisemny wniosek przedsiębiorcy.
miejsce załatwienia sprawy
Związek Gmin Powiatu Dzierżoniowskiego „ZGPD-7”
ul. Świdnicka 38
58-200 Dzierżoniów
Tel.: 74 831 50 02
e-mail: biuro@zgpd7.pl
w godzinach: 8:00 - 15:00
wymagane dokumenty
- Wniosek o wpis do rejestru.
- Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, zawierające:
- nazwę firmy, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy;
- oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia;
- podpis przedsiębiorcy lub osoby uprawionej do reprezentowania przedsiębiorcy ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji.
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości:
- 50 zł za wpis;
- 25 zł za zmianę wpisu jeżeli następuje zmiana zakresu działalności;
- 17 zł za wydanie zaświadczenia o wykreśleniu;
- 17 zł za złożenie upoważnienia (jeśli wnioskodawca ustanowił pełnomocnika).
- Upoważnienie udzielone osobie działającej w imieniu wnioskodawcy (jeśli wnioskodawca ustanowił pełnomocnika).
sposób załatwienia sprawy
Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Związku Gmin Powiatu Dzierżoniowskiego „ZGPD-7” składa się w siedzibie Związku
Przedsiębiorca jest obowiązany zgłosić zmianę danych wpisanych do rejestru w terminie 14 dni od dnia zajścia zdarzenia, które spowodowało zmianę tych danych. Zmiany dokonuję się na podstawie pisemnego wniosku.
opłaty
Opłatę skarbową uiszcza się na konto Urzędu Miasta Dzierżoniów, Rynek 1, 58-200 Dzierżoniów (organ podatkowy właściwy ze względu na siedzibę Związku)
Nr rachunku bankowego: 34 9527 0007 0046 7773 2000 0002 w Banku Spółdzielczym w Dzierżoniowie
(opis przelewu: „Opłata za wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbioru odpadów komunalnych prowadzonego przez ZGPD-7”).
czas załatwienia sprawy
Wpis jest dokonywany w terminie 7 dni od momentu złożenia kompletnego wniosku.
Uprawnienia przedsiębiorstw które uzyskały wpisy w rejestrach prowadzonych przez gminy:
- Miejską Dzierżoniów, Dzierżoniów, Niemcza – do dnia 17 kwietnia 2013 r.,
- Bielawa, Pieszyce – do dnia 31 grudnia 2019 r.,
- Piława Górna - do dnia 31 grudnia 2020 r.,
pozostają aktualne i przedsiębiorcy w oparciu o te wpisy są uprawnieni do wykonywania działalności – odbierania odpadów komunalnych na terenie danej gminy. W przypadku aktualizacji danych bądź zmian przedsiębiorca będzie musiał wystąpić z odpowiednim wnioskiem do Związku Gmin.